View Single Post
Old 23-07-2007, 10:55   #43
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Familien og gjengen får sitte sammen

Quote:
Originally posted by blazius

Quote:
Originally posted by Someone
Joda, men allikevel så selv med det gamle systemet tviler jeg på at det var spesielt vanskelig å finne 2 seter ved siden av hverandre. Reiser man f.eks som en familie på 4 må man da kunne sitte 2 og 2
Når jeg skal ut og reise med mine tre barn - 2, 3 og 5 år gamle, hvordan synes du vi skal sitte to og to?

I denne situasjonen foretrekker jeg å sitte på D med den eldste ungen i C og de to minste i E og F (forutsatt 3+3 seter). Å begynne å spre oss rundt i flyet tror jeg kunne ha blitt en traurig sak for oss selv og medpassasjerene...

(Sjefen min har forresten sju barn i spennet 2-12 år, hvorav et trilling-sett på to år. De reiser ikke mye med fly...)
Man kan fint finne på en løsning for å få ordnet dette uten å måtte blokkere for alle andre. F.eks så kunne man "tvangsflyttet" andre passasjerer. Har selv tidligere opplevd at gaten har spyttet ut ett annet sete enn der jeg opprinneling hadde sjekket inn. Eller man kunne også fint gitt folk som reiste på samme PNR sete sammen 3t før avgang man uten å måtte gjøre systemet så firkantet at alt annet blir sperret og man er avhengig av ett EGB-kort og en medgjørling gate agent skulle man havne i den situasjonen at man ikke kan sjekke inn mer enn 3 timer før.

Dessuten er det de færreste som har behov for å sitte mer enn to og to, du vil være ett av få unntak som trenger 4 ved siden av hverandre, men mine erfaringer er at det fungerte før. I min barndom opplevde jeg flere ganger til min irritasjon at vi alle ble samlet ved siden av hverandre av gate agenten selv om vi hadde bevist fått spredte seter når vi sjekket inn (siden vi var 2 stykker som begge insisterte på vindusete så måtte vi spre oss)

Konseptet de her kommer med er i for seg bra, men gjennomføringen av det er så tilgrader på trynet

Quote:
Posted by TOS
Jeg har også opplevd at enten "Passenger not found" mange ganger når jeg har forsøkt å sjekke inn fra stasjoner som tillater innsjekk via internett. Av og til har dette ordnet seg nærmere avreise, mens andre ganger hatr jeg bare måttet krype til korset og sjekke inn på flyplassen. Jeg har også fått en feilmelding om at internettinnsjekk ikke kan benyttes, selv om det vissnot skal være mulig (fra de aktuelle stedene).
Jeg prøvde flere ganger både lørdag kveld og søndag formiddag, men med samme resultatet