Quote:
Originally posted by brendas
Quote:
Originally posted by sk931
Quote:
Originally posted by storg
Nå er ikke midt-østen den største omveien da. Så de har vel et mål om å ta betydlig av traffiken mellom europa og asia.
|
Det har du ret i, men 55 A380 ???
|
Med veksten de opplever gjennom Dubai og landene rundt vil det være bruk for 50+ A380er. Mange av disse kommer til å fly Dubai-India og Dubai-Pakistan, da med 650+ seter, det er nemlig her mye av arbeidskraften i Dubai hentes fra.
Det jeg er mest usikker på er salgsverdien for alle disse maskinene når feks EK tar dem ut av trafikk igjen etter 10-12 år, det er tross alt et begrenset antall selskaper som har muligheten og behovet for en slik maskin...
|
Du kan være sikker på at selskapene som kjøper A380 har gjort nøye vurderinger finansielt og markedsmessig, så nøye som det lar seg gjøre i dagens marked med tanke på residual value når de investerer så tungt.
Disse gutta driver ikke med løse antagelser. Her brukes det som er av ekspertise eksternt fra noen av verdens mest solide finansinstitusjoner og rådgivere.
Ikke bare en , men mange. Selv har jeg dratt nytte av slike råd og vurderinger tidligere og for de som er interessert i slike saker kan boken til Simon Hall fra Freshfields i London anbefales.
Denne fåes ikke i en bokhandel , men ved hendvendelse til Freshfields.
De som kjøper disse kjerrene er ikke usikre på hva residual value er på sine investeringer om 10år.
Nå er det vel rimelig (vel å merke hvis man ikke er medlem hos Jehovas vitner) å anta at verden har gått betydelig fremover om 10-12 år.
Prognoser viser at markedet for Superjumbos vil ta av betydelig om ca 4-5 år og særlig blir slotproblematikken på store lufthavner betydelig vanskligere noen som vil kjøre bestillingene i været etter at A380 kommer i drift og vi ser "the proof of the pudding" etter barnesykdomer er et tilbakelagt stadium.
Personlig tror jeg Airbus vil gjøre det bedre en mange tror idag med sin A380.