Quote:
Originally posted by vs 200
ja men norge er ikke andre steder i verden vi har et mye dyrere samfunn og er vel ingen som er så glad i fly at de jobber gratis?(det er ikke langt ifra) det som er greia er at de som ikke får lønningsslipp fra sas de tjener ikke fett med penger og smertegrensen er i ferd med å nåes i norge, det er klart man kan jo satse på vikarer og byråer og si adjø til erfaren arbeidskompetanse er det det vi vil ha? (Mange satser jo nettopp på vikarer og byråer , rett eller galt , dette er dagens virkelighet)
jeg ser jo også det at lønnsøkningen er minimal i bransjen men det er ikke du og de reisende som bestemmer dette(jo, som jeg skrev over er det det gjennom den priser vi er villige til å betale for produktet , inklusive deg selv.Ville du betalt 50kr pr kilo for tomater hos RIMI-Hagen dersom alternativet var kr 10 pr kilo hos ICA?) til syvende og sist det er vi som gjør jobben, hvis vi sier at nei dette gidder vi ikke lengere(neivel , da må du se bak deg fordi det står en annen klar til å ta jobben din) så må prisene opp(tviler på det), og da er vi tilbake til det jeg sa om northport tidligere at de dumper prisen å ødelegger et sunt prisnivå på osl, det kan du ikke si i mot
|
Jeg har noen korte kommentarer til deg i parantesene.