View Single Post
Old 13-06-2007, 09:59   #55
OJB
ScanFlyer Rusty

Default Re: BA til Northport?

Quote:
Originally posted by vs 200

ja å sammenligne norge med usa er vel strengt talt ikke mulig arbeidsmetodene i norge skiller seg veldig fra de aller fleste land på alle arbeidsgrupper og det har ikke noe med luftfart å gjøre så den tråden kan du stikke til et mer politisk engasjert forum med
det er i norge vi er og da sammenligner jeg de faktiske forhold i norge og da er det nå en gang slik at northport driver prisdumping. det er ikke noe å legge under en stol.
og man har vel fått bekreftelse på at northport gjør sitt beste for å skvise servisair bort fra osl. hvis de greier det så vil de skru prisene opp igjen sikkert
Jeg tror du vil oppdage etter hvert at det er som -MOW skriver i tråden over at så lenge konkuransen selskapene imellom er slik at du kan kjøpe en flyreise og en loff til samme pris , så vil den oppståtte konkuransen drive kostnadene nedover. Dette gjelder naturligvis kjøp av handlingtjenester også og handlingtjenester vil derfor fortsatt bli sendt ut på anbud periodevis. Da vil nødvendigvis disse tjenestene flyttes fra tid til annen mellom disse selskapene ettersom hvem som er vinnere av anbudskonkuransen.
Det er du og jeg og alle andre som bestemmer dette gjennom de priser vi er villige til å betale for flybillettene når vi skal reise til Dundass eller Bloksberg.
Dette er resultatet av å ha konkuranse i samfunnet og kan vel knapt sies å ha noe med politikk å gjøre.
Hvorvidt NP driver med prisdumping slik du skriver er jeg ikke sikker på. Det rette ordet er vel konkuransemessig prising og det er en ærlig sak.
Dersom NP er interessert i å skaffe seg business må de jo prise sine produkter og tjenester deretter.
Priser som går ned på produkter og tjenester kommer neppe til å stige fremover. Det er om kjent lett å forhandle pris ned, men å forhandle opp er ikke det samme...
OJB is offline   Reply With Quote