Quote:
Originally posted by sk931
Hvis SAS VD torsdag annoncerer at SGS sælges,tror jeg næppe det kommer til at
foregå uden "faglige møder" resten af torsdagen og fredagen for den sags skyld.
---
Det er trods alt ca. 8-10000 menneskers(og min) arbejds plads der kommer i fare..
---
Jeg kan slet ikke få oeje paa grunden til at skille sig med SGS....Checkin staff
er jo første møde med fly selskabet,
|
Når er det vel blitt spekulert i om de vil gå for "Lufthansa modellen" ved at innsjekkingspersonale og alt personale de reisende er i kontakt med på flyplassen vil bli i
SAS og at kun selve lasting og lossing av flyet vil bli solgt.
For som jeg har vært inne på før, hvilket selskap som har jobben med å ta seg av kofferten etter den har blitt sendt avgårde fra innsjekk, inn i flyet også ut igjen ved ankomst er det uvesentlig hvilket selskap personen jobber for sett fra kundens perspektiv.
Men når det gjelder personer som man har kontakt med (innsjekk, boarding, service center, billettering etc etc) så er det en klar fordel å ha egne ansatte