View Single Post
Old 12-06-2007, 21:52   #12
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Default Re: Chicago t/r i C-klasse

Bedre sent enn aldri, her kommer en kort rapport fra returen med flere mat og kabinbilder.

Lørdag 8. april: SK946 ORD-ARN 16:25, sete 3A+B
Etter fire flotte døgn i Chicago var det blitt påskeaften og tid for retur med SK946 til Stockholm. Det var ikke så veldig mange passasjerer ved gaten, og boarding for business class begynte nesten umiddelbart etter vi ankom. Vi ble ønsket hjertelig velkommen av to FA inne i flyet og fant våre plasser ombord i LN-RKH. Jakkene våre ble raskt tatt hånd om og hengt i garderobeskapet bak midtrekken på rad 5. Godt med plass foran i kabinen, så vi flyttet oss fra 4 til 3A+B for å sitte ved en annen kollega av oss. Brettet med pre-departure drinker kom rundt og det var ikke vanskelig å velge Henriot 1999 nå heller.

--------------

Menu

A snack with your drink?
Skewer with Mozzarella, roasted tomato and Kalamata olive

The big deal
Our menu for this flight offers these choices

Green leaf salad with dressing of the day

First course
Smoked Nova Scotia salmon served with celeriac, red onion and capers

Main course
Sole fillet with lobster topping served with basmati rice with peas and black beans, sautéed mixed peppers and lobster sauce

Coq au vin – chicken in red wine sauce served with Red Bliss potatoes

Grilled beef fillet served with mashed potatoes, roasted mixed vegetables and demi-glace sauce

Polenta served with broccolini, Mozzarella, artichoke hearts, roasted tomatoes, asparagus and pomodoro sauce (vegetarian)

Cheese
Dutch Gouda and blue cheese served with dried cranberries

A sweet finish
Macadamia nut and white chocolate cake and seasonal fresh fruit salad

-------

Before landing
Breakfast

Fresh fruit and natural yoghurt with muesli

Hot rolls and English muffins with cream cheese, cured ham, Swiss cheese and ham

A selection of fruit juices, coffee or tea

Rather sleep
Our quick breakfast is available until we prepare for landing, so feel free to sleep a little longer and brace yourself for a new day with a quick alternative

--------------

Vi var 13 personer i den fremste kabinen, så det var duket for litt mer personlig service fra crewet. Et tegn på dette var at trallen nedover kabinen stort sett ble droppet, og mat/drikke brakt direkte fra galley etter bestillingen. Jeg valgte Coq au vin til hovedrett, og som på turen vestover var hele første matservering av meget høy kvalitet! Til desserten ble jeg overbevist av kollegene mine samt "servitøren" at det var jammen på tide å smake Calvados for første gang. For å si det sånn, det var ikke siste gang jeg tar en Calvados...

Kombinasjonen av at jeg hadde pådratt meg en lett forkjølelse i the windy city, samt at kabinen var alt for varm for mitt vedkommende, gjorde sitt til at jeg slet med å sove skikkelig over atlanteren. Har hørt fra flere andre at de har opplevd det samme med temperaturen ombord på SAS International.

Rundt 90 minutter før landing begynte crewet å forberede frokostserveringen, vi var da på full fart mot norskekysten. Frokosten så meget innbydende ut og smakte helt ok, ikke mer enn det. Vi landet før tidtabell i Stockholm, og konklusjonen er at jeg liker mye bedre å fly til USA enn hjem igjen. Men SAS International leverer absolutt varene når det gjelder service, mat/drikke, entertainment og komfort (bortsett fra tempen ombord da).

Last edited by Eriksan; 09-11-2007 at 09:28.
Eriksan is offline   Reply With Quote