Quote:
Originally posted by Trety
Eventuelt blir det rimelig kort rekkevidde, og da kommer du straks innpå det Lehay også nevnte, nemlig high density domestic i f.eks. Japan og India. Men da kan da neppe markedet være særlig stort i antall maskiner uansett vil jeg tro.
|
Nja, er ikke pga max payload weight at jeg sier at det vil være en begrensning, men pga volumbegrensinger for cargo, som er blant de dårligste for samtlige maskiner, nettopp fordi den har to dekk. Når du fyller opp denne maskinen med 853 pax med tilhørende bagasje, så blir det fint lite rom igjen i "kjellern..."
Når det kommer til rekkevidde er ikke det noe stort problem, selv med max payload vil den kunne fly ~6500nm, ikke akkurat kortdistanse.
Og når det kommer til domestic flights i Japan, glem det, det er en grunn til at
JAL og
ANA faser ut 747SR og 747D på domestic flights, og heller går for 773A, 763, og på sikt 783 på slike flighter. Jeg anser Leahy sitt forslag om A388 på slike flighter som en drøm, den er ikke designet for flighter på 1-2 timer, heller minst 5-6 timer. Det blir som å sette en A345 på flighter mellom
SIN-
KUL, en vil ikke gjøre det med mindre pilotene trenger litt trening på landinger/takeoff... Selv for domestic i India har jeg mine tvil, det er så utrolig mye mer fleksibelt å bruke mindre maskiner.
Quote:
Originally posted by Trety
Men ellers med 1000 pax. så snakker vi om LCC'er uansett og de tar vel ikke med seg noe særlig cargo uansett?
|
Derav
Quote:
Originally posted by brendas
om det skulle være interessant for en LCC.)
|