View Single Post
Old 08-06-2007, 11:17   #4
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Slutt paa lususdroemmene

Dersom jeg forstår artikkelen riktig her, er dette strengt tatt snakk om en større (-900?) versjon som ikke finnes i dag. Så en 853-seters A388 eller en 1000-seter A389 blir det ikke sååå stor forskjell på, bortsett fra at det blir trangere i bredden.
Men er det så mye værre å skulle sitte 1000 stykker i en forlenget A380 enn 189 i en 737-800? Det er jo like fordømt j*vlig trangt ettersom flyets fysiske størrelse endres i forhold til antallet passasjerer.

Det som derimot kan bli et mareritt i denne sammenhengen er når 1000 bleikfeite nordmenn velter ut av en sånn en med sin sedvanlige charterkotyme (som også innebærer at omlag 70% er på snurr allerede) inn i ankomsthallen på LPA eller PMI og bruker sin vanlige gode folkeskikk og effektivitet rundt bagasjebåndet, se da kan dette blir alldeles grusomt.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote