View Single Post
Old 26-05-2007, 18:29   #7
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Re: Sprøtt, NW scrapper A320, men flyr videre med DC9

Quote:
Originally posted by Someone
320 er vel også sertifisert for langt færre cycles enn 9erne så det kan nok ha noe med det å gjøre.
Det er sant. I tillegg ble det om jeg ikke husker helt feil funnet sprekker i festene til stringerene i center wing box på tidligere produserte A320er etter et maskinene hadde passert et antall cycles, og slikt kan vel ikke byttes ut/fixes sånn helt uten videre.

Quote:
Originally posted by LCHMen de "drikker" vel for to A320'er...
De brenner nok en hel del mer fuel ja, men så lenge mx-kostnadene ikke er så skrekkelig høye, og når en ikke har noe lån på maskinene, blir de overraskende ikke så alt for mye dyrere i drift, gitt at drivstoffprisene ikke skyter til himmels vel og merke. Ta en titt på feks SAS sine drifts+eie-utgifter på Md-80 vs 737, så ser en den samme trenden om jeg husker riktig.
brendas is offline   Reply With Quote