Jeg antar alle stedene er UTENFOR gjerdet. Personlig har jeg hatt få muligheter til å drive spotting, men det er en ting jeg lurer på; er det flaut å bruke GARDINTRAPP for å fotografere over gjerder...? Det ser kanskje litt mistenkelig ut og ville kanskje skape mer oppmerksomhet enn nødvendig - nå i disse terrortider? Husker med skrekk flystevnet på Flesland i 2005, der de hadde plassert høye gjerder mellom flyene og publikum. Håpløst å få tatt noen bra bilder uten gardintrapp... Er det noen av dere spottere som bruker gardintrapp - eller har dere alle 400 mm linser...?
Hvilken flyplass er den mest TILGJENGELIGE? Rakkestad er faktisk så åpen at man kan gå rett inn på oppstillingsplassen om man vil. Det står riktig nok "ADGANG FORBUDT", og det må man jo respektere.
Husker forresten en gang på tidlig 80-tallet (10 - 12 år gammel) at jeg gikk rundt gjerdene på Flesland og prøvde å ta noen bilder gjennom gjerdet med en elendig Kodak Instamatic (110 film). Da kom det en flyvertinne forbi og spurte strengt hva jeg drev med - og sa at jeg ikke kunne ta bilder fordi det var forbudt... Jeg ble så flau og redd at jeg ikke turte å vise meg på Flesland på flere år... Tidene forandrer seg
Seabee
www.seabee.info