Quote:
Originally posted by Tommy777
Quote:
Originally posted by FBU 4EVER
Quote:
Originally posted by LN-BRK
FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?
|
Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.
|
Høres dyrt ut.. HVa foretrekker du? Nye fly eller mere fri?
|
Med nye fly ville vi hatt mulighet til å forhandle tilbake noe mer fri på et senere tidspunkt.Første kvartal ble vesentlig bedre enn antatt.Det har alltid vært en periode med tap i alle år.Med resultatet som nå forelå,så ligger det an til et overskudd på noe over 500 mill.
SEK på årsbasis for Intercont. Og dette var det man mente skulle til for å leie inn en maskin i løpet av året.Men
SAS har altså forandret på det hele etter sin egen tolkning,som så mange ganger før.
Men med kun tre dager fri etter en tur,så får jeg ikke gjort så fryktelig mye her i huset.De to første dagene går stort sett bort i søvn,post og aviser.En fjerde dag gjør underverker.Uten nye fly nå,så ser jeg ikke grunnen til at vi ensidig skal la avtalen fortsette inntil videre.Da blir den værendes til evig tid,hele tiden med referanse til "ikke tilstrekkelig økonomi".Vi har brent oss på den slags litt for mange ganger tidligere.Midlertidige avtaler blir bare tolket av
SAS som faste etter en viss tid.Så er det på'n igjen med nye forhandlinger og konfrontasjoner.
Det var til dels store innsparinger som skulle være utfallet av denne avtalen,og når svaret ble som det ble,så var det hele bortkastet.Dessverre.