View Single Post
Old 16-05-2007, 15:10   #16
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Ingen nye IC fly til SAS før tidligst 2010

Quote:
Originally posted by Farmer

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER

Quote:
Originally posted by LN-BRK

FBU 4EVER, hvilke praktiske konsekvenser har det?
Vi vil få tilbake 4 fridager etter de lengste turene (SEA,NRT og BKK).Vi vil ikke få en natt i BKK,men to som tidligere.Vi skal ikke fly 100 block hours/mnd i tidsrommet juni-august,men ha en grense på 78 +/- 12 hours. Dette er i store trekk konsekvensene.Det finnes en del avtaleteknisk også.
Om om det da blir dyrere produksjon per flytime betyr vel det at SAS IC er inne i en vond sirkel som slutter med mageplask .. og SAS sine langruter dør en stille død ...?
For det blir vel ingen nye fly om ikke det har blitt bedre økonomi i denne delen av selskapet ..
Det spiller jo ingen rolle at SAS Intercont dør, vi har jo AY som dekker våre langrutebehov Dessuten er det vel snakk om at TG skal doble på CPH.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote