Quote:
Originally posted by ATC-flyradar
Takk for tilbakemeldingen - jeg regner med at mer ballanse kan gjøres noe med i redigering, rettvinkel har noe med meg og kamera og kapping av motivet skjer - men jeg tar hintene.
Rettvinkel - skal linjen være i forhold til bakkenivået objektet i lufta ???
Et spørsmål til mine lærere:
I Microsoft office picture manager under redigering, så kan jeg beskjære bilde til det jeg vil, men hvordan beholde størrelsen som skal benyttes på bilde ???
For at bildene ikke skal bli litt lange, smale korte osv, så har i dag ikke redigert noe, bildene er helt rått.
|
Bakkenivaaet skal alltid vaere level hvis den er synlig. Det ser 'feil' ut naar banen f.eks. heller 20-30 grader ..
Anbefaler aa holde bildene saann noenlunde i 4:3 .. dvs. samme som vanlig skjermformat.
Ikke eksperimenter for mye med aa fotografere deler av flyet. Det skal mye til for at det blir vellykket. Det siste Korean-bildet, f.eks. kunne vaert fint, men flyet er plassert opp i hjoernet og det er kappet av baade topp og hale ... det er som aa fotografere halve ansiktet naar du skal ta et portrett.
Inntil du begynner aa foele deg trygg paa aa velge rett motiv, vil jeg anbefale deg aa fotografere hele flyet saafremt det er mulig.
OK -- naa har jeg vaert slem, men du ba jo om kritikk ...