View Single Post
Old 04-05-2007, 00:12   #14
Kua
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
Default Re: Feil med trykkabinen - kapteinen fly i lavere høyde....

Quote:
Originally posted by OJB

Jeg har fløyet med SK MD80 ved 2 anledninger den samme strekningen,SVG-OSL, av samme grunn som over i 10000ft. Det var noen fine turer over fjellet i motsetning til det som er vanlig flyhøyde i FL290 på strekningen.
Jeg fikk tatt noen fine slides på turen over.Skal se om jeg kan få scannet noen å legge ut her.
SK MD80 flyr ikke i FL100 fordi det er et problem med aircondition systemene. Du har kun lov til å ta av med et system u/s og da er minstehøyden som nevnt tidligere FL250. Hvis du mister den siste aircondition pack i luften vil trykket i kabin til slutt bli det samme som utenfor og FL100 blir resultatet. Hvis en SAS MD80 har fløyet i FL100 hele veien med pax er det fordi besetningen ville nyte utsikten, noen som ikke er ulovlig eller useriøst, men ikke bra i disse miljøtider. Drivtofforbruket i FL100 er mye større enn i FL290. Forskjellen mellom FL340 og FL390, som nevnt tidligere, er mye mindre.
Kua is offline   Reply With Quote