Quote:
Originally posted by EB
Jeg er i og for seg enig... Alle ruter bør kunne forsvares... SAS behøver ikke lenger frakt folk fra distriktene hvis det ikke gir penger til bedriften.
|
Helt enig, og jeg har store problemer med å tro at
SAS Braathens er en bedrift drevet etter sosialdemokratiske prinsipper (selv om man kan synes at mye av det er fornuftig i generell politikk, så egner det seg neppe i et marked preget av konkurranse....).
SAS Braathens tjener ikke bare penger på f.eks. enkeltdistansen
KSU-
OSL eller
MOL-
OSL, men de feeder jo også passasjerer videre i nettverket. Dette gir merinntekter som kan gjøre en enkelt rute lønnsom selv om enkeltsegmentet
KSU-
OSL kan synes å gå med underskudd. Dette vil avhenge av bl.a. hvor stor grad passasjerene skal videre, hvordan fordelingen av inntektene er på de ulike flight segmentene, hvordan man fordeler de faste kostnadene osv..... Nokså enkelt i grunnen...
jy