View Single Post
Old 29-04-2007, 09:04   #72
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: DEN, LAX, SFO, BUF & BOS i april...

Her kommer rapporten...

Startet opp påskeaften morgen med SAS Braathens B737-700 til Frankfurt. Enkel og grei automatinnsjekk og hyggelig betjening fra SGS som hjalp til med bagasjen... Ombord var det 3 klasser og en person på business, en på ekstra og ganske fullt bak på økonomi. En C/A jobbet på business, en C/A jobbet på ekstra og en C/A jobbet mye på økonomi...

Landet i FRA før rutetid og parkerte ute - midt mellom mange eksotiske fugler... Mye å se på... Gikk greit å komme seg til gate`n til vår neste flight. Men her var ikke LH`s personale på sitt aller beste. To personer i skranken hvor av den ene helt ny og som dermed forstyrret hun andre i alt hun gjorde og køen vokste!!!! Rett før boarding fikk vi våre boardingkort til Denver og vi kunne gå ombord i en A340-600. Vi hadde fått reservert seter på rad 26 og det ve var utrolig bra!!! A340-600 hadde en lys og trivelig kabin, og ikke minst meget god luft. LH på økonomi imponerer... Crewet kom raskt med servering av drikke etter take-off og det serverte de rikelig av... Så kom maten og vår barbeque kylling er noe av det bedre jeg har smakt i luften...uansett klasse!!! Fortsatt nok med vin i glassene. Ordningen med toaletter i underetasjen imponerte!!!

Ankomst Denver er noe som frister til gjentakels... Rask og effektivt gjennom immigrasjon og toll...ute i Avis sin shuttlebuss etter litt over 50 minutter...

Etter et halvt døgn i Denver (her stilte Avis opp med en oppvarmet Jeep Grand Cherokee - meget bra når det snødde i The Mile High City)

Neste flyvning var en morgenflight med United og deres nymalte B737-300... Her fikk vi sjekket inn på fortauet utenfor terminalen. Alle vi reisefølget hadde automatisk fått Economy Plus - og her snakker vi bra benplass... Selv om 737`n var nymalt - var den lettere sliten inni - men det kompenserte et meget hyggelig crew for. Utrolig bra stemning ombord... Hadde fantastisk utsikt over Las vegas...

Mellom LAX og OAK bodde vi blant annet i en Mercery Mountaineer - en større SUV enn Jeep`n...og helt OK...

Så til favoritten... jetBlue er mitt nye favorittselskap!!!! Vi fløy på kvelden fra oakland til New York og videre neste morgen til Buffalo. Avgang Oakland 10 minutter før tiden - det var ventet mye motvind og slik landet vi akkurat på tid på JFK. Sjefsflyvertinnen en eldre dame underholdt slik jeg en gang trodde de gjorde på Southwest (men som jeg ikke opplevde når vi fløy de i 2005)

Hun forklarte ved start mye av flyets utstyr og ba også om at hvis vi skulle bruke "call button" som er plassert over hodene på oss at vi ringte på de to bak i kabinne for de var mye yngre enn henne... Når vi etter en fantastisk velkomsthilsen/introduksjon klappet for henne kom hun på igjen og sa: Don`t clap - send money... Da var stemningen definitivt satt... På en nattflight forventer du ikke mye..og kanskje enda mindre på et LCC selskap. Her ble vi først servert drikke og så mye vi ville ha. Vi fikk alle utdelt en "spa-mappe" med diverse kremer, tannbørste,, skygge for øyne etc. Gjennom natten var de mange ganger ute i kabinen med drikke til de som var våkne - og dee serverte Blue Chips...ikke det beste - men morsomt! Kaffe og juice før ankomst JFK.

Neste strekning var om ikke like morsom - like bra og effektiv. Fortsatt nok å drikke men på en flyvning på rundt 50 minutter var det kun kaffe, juice og cookies - alt gratis.

Neste flyvning var Buffalo-Boston med USAirways Express/Air Wisconsin CRJ200 - nymalt i siste US design. En flyvning på rundt 50 minutter og igjen nok av alkoholfri drikke - gratis. Såvidt halvfull maskin - som fikk ristet godt på seg under landing. Flyplassen i BOS hadde stngt nesten alle rullebaner untatt en på grunn av vindforholdene - noe jeg har forståelse for etter innflyvningen...puh!

Neste flyvning på denen turen var Boston-Munich med A340-300 og Lufthansa. Nok en gang topp service på bakken - ikke noe problem med mye bagasje - med for mye bagasje! Raskt og effektivt i innsjekk. Lengre kø i sikkerhetskontrollen - men terminalen i BOS er kjedelig - så det morsomste var nesten sikkerhetskontrollen...gjesp! Boarding på tid og avgang 10 minutter før rutetid...

På A340`n hjemover så man tydelig hvor langt Airbus har kommet i utviklingen av miljøet ombord i forhold til -600 vi fløy til USA... Her var det også nok et hyggelig og personlig LH crew. Nok å drikke igjen - men ikke særlig bra mat. Catering i USA er ikke det samme som catering i Europa...

Landet i strålende sol i Minchen neste morgen og transfer i MUC er en drøm... Fantastisk flyplass...

Siste flyvning var med Lufthansa sin A320 og her med helt nytt interiør. Både seter, tepper og vegger var nye...utrolig bra komfort også på rad 16!!!! Igjen nok servering - selv om det holdt med kaffe og juice til meg...

Alt i alt har jeg fått LH som ny favoritt på langruter, Lufthansa som ny favoritt på kortruter i Europa, jetBlue som all time high opplevelsesmaskin...og USairways Express frister også til gjentakelse... SAS Braathens...skal jeg nok også fly igjen - men...
EB is offline   Reply With Quote