Tommy, hvorfor er
SAS klart best innenlands? Du får riktignok frokost før kl. 0900, men ellers er det vel mye det samme som DY. Gratis kaffe/te får du også, men jeg synes kanskje det er å ta i noe å si at dette gjør
SAS klart best. Jeg ville kanskje gått for "marginalt bedre". Det som gjør at jeg liker
SAS innenlands er setereservering, nettinnsjekk og sjekk-inn automater, og ikke gratiskaffen (selv om jeg setter pris på den også). Når det gjelder utenlands så er vel tilbudet omtrent det samme (bortsett fra frokosten) på økonomi, altså i DYs klasse eller marginalt bedre. Men som du sier, et stykke bak en rekke av konkurrentene som flyr til Europa. Her er vel fordelen som kan veie opp for
SAS at de flyr direkte til en lang rekke flere destinasjoner (og oftere) enn selskaper som tilbyr bedre servering ut av Norge. DY har mange destinasjoner, men flyr ikke så ofte og kan heller ikke tilby bedre servering ombord enn
SAS. Alt i alt vil jeg si at så lenge man flyr økonomi så er det ikke så mye som skiller SK fra DY, men det er noen positive trekk.