View Single Post
Old 25-04-2007, 09:19   #13
OJB
ScanFlyer Rusty

Default Re: Norwegian VS Braathens

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by MountainDew

Braathens hadde rundt samme paxantall på sitt største som Norwegian har nå.
Men omsetningsmessig har DY vel litt å jobbe med i forhold til BU??

Jeg savner også BU som passasjer. For et utmerket flyselskap, kan ikke sammelignes overhodet med DY. Alle jeg kjenner som jobbet i Braathens har kun lovord å si om sin tidligere arbeidsgiver. Ikke mye likt lærlingeavhengige DY...
Sier meg enig med deg her -777 , men jeg vil gi DY en sjanse. De har tross alt kun drevet som LCC i få år. Braathens hadde tross alt en lang historie før de ble solgt til SK.
I Braathens SAFE's tidlige år var det heller ikke bare dans på roser. Flere tidligere Braathens ansatte kan fortelle om kummerlige kår i oppstarten av selskapet. Min far var ansatt i Braatnes SAFE på slutten på femti-tallet og var ikke så imponert av selskapet den gangen.
Gi DY noen år så kan man bedømme resultatene både finansielt,service og kvalitetsmessig og de ansatte fra sett med deres øyne.
I en oppstartsfase og oppbygging av selskapet vil det være feil å dra for bastante konklusjoner. Denne fasen er preget av entrepenør ånd med oppbrettede skjorteermer.
Jeg synes det er flott å se at noen satser risikovillig kapital i dette landet for å bygge opp en virksomhet som DY.
Det er ikke alle som her like heldige med sin satsing heller. Se på Coast Air for eksempel. Der er ikke livet like lett.
OJB is offline   Reply With Quote