View Single Post
Old 22-04-2007, 17:46   #15
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: FLYING BLUE - EN EVALUERING

Quote:
Originally posted by Tommy777

ALDRI på en flytur fra Norge til Papeete i økonomiklasse. Når jeg har ferie, skal jeg nyte hvert øyeblikk og ikke grue meg til noe av det hyggeligste med hele ferien: Å fly dit på business eller first.

Amen! Økonomi er tortur, og tortur er ikke en god start på ferie. Man skal glede seg til ferien, også flyturen!

Quote:
Jeg mener det blir HELT feil å bruke verdifulle bonuspoeng på billetter som du kan kjøpe dritbillig.. Eksempel: t/r fra Oslo til uansett destinasjon i USA med SAS i M koster deg 60.000 bonus poeng. Kjøper du billetten koster den fra 4500-8500.-. Velger du SAS C koster denne billetten kun 30.000 poeng mer, dog koster billetten fra 27.000-40.000. Det vil si at du får opp til 4 ganger mer igjen for poengene dine ved å legge på bare 50% mer poeng. Poenget mitt er at jeg bruker heller bonusbilletter på reiser jeg aldri hadde tatt meg råd til selv, da får jeg mye mer igjen for poengene mine.
Enig igjen. Om man velger å ta ut poengene for øko-bonusbilletter, mener jeg at man "driter på draget". Man må fremdeles betale skatter og avgifter. Hvor mye sparer man da på en tur til f.eks USA ved å bruke poeng på Y fremfor å kjøpe billett i lavsesong? 3000kr? Ikke mye for flere ti-tusener poeng. C-klasse er derimot en god investering, eller oppgraderinger på langturer. At jeg selv vil bruke poeng på en langtur på 1.kl i stedet for øko, gjør at jeg får en tur til 70 000kr i stedet for to til 7000kr.

Quote:

Konklusjonen min er at om EB hadde gitt 100% opptjening i alle bookingklasser hadde Eurobonus vunnet på ALLE punkter mot FB.
EB gir ikke forhåndsoppgradering på partner-selskap slik FB gjør, men ellers er jeg enig med deg.

Quote:
Originally posted by SQ777
Vi har vel snakket om hverandre. Siden jeg aldri vurderer C klasse eller høyere var 80.000 poeng det naturlige valg for meg. Men uansett meget lavt så langt i økonomiklasse
Jeg skrev jo i første post at det var på første klasse jeg sparte til:wink