Quote:
Originally posted by Tommy777
ALDRI på en flytur fra Norge til Papeete i økonomiklasse. Når jeg har ferie, skal jeg nyte hvert øyeblikk og ikke grue meg til noe av det hyggeligste med hele ferien: Å fly dit på business eller first.
|
Amen! Økonomi er tortur, og tortur er ikke en god start på ferie. Man skal glede seg til ferien, også flyturen!
Quote:
Jeg mener det blir HELT feil å bruke verdifulle bonuspoeng på billetter som du kan kjøpe dritbillig.. Eksempel: t/r fra Oslo til uansett destinasjon i USA med SAS i M koster deg 60.000 bonus poeng. Kjøper du billetten koster den fra 4500-8500.-. Velger du SAS C koster denne billetten kun 30.000 poeng mer, dog koster billetten fra 27.000-40.000. Det vil si at du får opp til 4 ganger mer igjen for poengene dine ved å legge på bare 50% mer poeng. Poenget mitt er at jeg bruker heller bonusbilletter på reiser jeg aldri hadde tatt meg råd til selv, da får jeg mye mer igjen for poengene mine.
|
Enig igjen. Om man velger å ta ut poengene for øko-bonusbilletter, mener jeg at man "driter på draget". Man må fremdeles betale skatter og avgifter. Hvor mye sparer man da på en tur til f.eks USA ved å bruke poeng på Y fremfor å kjøpe billett i lavsesong? 3000kr? Ikke mye for flere ti-tusener poeng. C-klasse er derimot en god investering, eller oppgraderinger på langturer. At jeg selv vil bruke poeng på en langtur på 1.kl i stedet for øko, gjør at jeg får en tur til 70 000kr i stedet for to til 7000kr.
Quote:
Konklusjonen min er at om EB hadde gitt 100% opptjening i alle bookingklasser hadde Eurobonus vunnet på ALLE punkter mot FB.
|
EB gir ikke forhåndsoppgradering på partner-selskap slik FB gjør, men ellers er jeg enig med deg.
Quote:
Originally posted by SQ777
Vi har vel snakket om hverandre. Siden jeg aldri vurderer C klasse eller høyere var 80.000 poeng det naturlige valg for meg. Men uansett meget lavt så langt i økonomiklasse
|
Jeg skrev jo i første post at det var på første klasse jeg sparte til:wink