Jeg kan jo gi et par synspunkter som FB sølv-gull-platinum:
-Fordeler ut på
OSL er minimale. Tilgang til lounge, javisst, men ellers er det dårlig. Prioritert innsjekk fungerer ikke, det samme med "bedre" seter (på KL, AF er hakket bedre). Priority-tags på bagasje blir ikke tatt hensyn til når båndet lastes på
OSL. Ingen fast-track i security.
-Fordelene med NW er de beste. Som gull hadde jeg 13 av 14 flighter i første klasse, som platinum ble det ca 8 av 10, samt en oppgradering til biz over atlanteren. Som sølv hadde jeg 1 av 2 i førstekl. Veldig hyggelig personale, bagasjen veldig tidlig på båndet, og fast-track gjennom security i
MSP. Sjelden kø for innsjekk. Tilgang til WC-lounger uansett om man er på domestic eller international billett.
-Fordelene med CO er helt ok. Mulighet for nødutgang, men ikke up-grades. Priority-tags på bagasje, og innen USA er bagen tidlig på båndet. Tilgang til PC-lounge både på internasjonal og domestic billett.
-Fordelene med AF er mulighet for ok seating og tilgang til lounge.
-KL gir stort sett blanke hva man er.
Jeg tjente 210 000 poeng på 2 år. Tenkte jeg skulle spare noen ti-tusener til, så kan jeg dra hvor i verden på førsteklasse med reisekammerat. Bryllupsreise en gang i tiden?