Nei, ILS går fra 108.10 til 111.95 MHz, og kun de frekvensene som den første desimalen er et odde-tall, dvs 108.10, 108.15, 108.30, 108.35 MHz
VOR-båndet går fra 108.0 til 117.95 MHz, og fra 118.0 så har man radio-kommunikasjon, dvs VHF.
Antennene sitter litt på ulike steder alt etter hvilket fly man flyr. F.eks vil en værradar sitte i nesen på en tomotors jet, men som regel i en pod på vingen på en en-motors turboprop.
GPS sitter på toppen av flyet, så nært CG (Centre of Gravity) som mulig.
VOR/ILS Localizer sitter gjerne på halen, f.eks vil små fly ha en antenne på hver side av halefinnen.
Hvis jeg skal ta utgangspunkt i en C172 så sitter transponder, glideslope og
ADF under flyet, mens
COM-antenner og
ELT er oppå vingen og mellom kabinen og halefinnen.
DME trenger vi ikke tenke på, siden den tas inn på NAV-antennene.
Det finnes gode forklaringer på dette om man ser på sidene til
FAA, i bøkene
FAR-
AIM, Instrument Flying Handbook osv. De ligger i
PDF på www.faa.gov.
Håper jeg ikke har rota for mye nå, tankene mine har vært helt andre steder enn flyging den siste tiden.
Edit: hiver på noen gode linker..
http://www.faa.gov/airports_airtraffic/air_traffic/publications/ATpubs/
AIM/Chap1/aim0101.html
Dette er en oversikt over det man trenger å vite om navaids, fra
FAR-
AIM'en, bibelen for de som flyr i USA.
http://www.faa.gov/library/manuals/aviation/instrument_flying_handbook/media/faa-h-8083-15-1.pdf
Kapittel 7 i Instrument Flying Handbook tar for seg en del om instrumenter også.
Den som søker, skal finne (kunnskap vel å merke)