Quote:
Originally posted by Gulboble
Quote:
Originally posted by Someone
Quote:
Originally posted by amatør
Det er vel like tvilsomt som at SAS kommer til å fly OSL-PEK... Jeg mener når de velger å starte ARN-BKK som allerede vel flys av Thai daglig, framfor OSL-BKK som jo også har ett relativt bra trafikkgrunnlag så sier jo det sitt om vår "national carrier".
|
Slutt å furt
SAS har en hvis kapasitet som de skal sette inn der den kapasiteten kan tjene mest mulig penger og SAS har regnet seg frem til at det er mer penger å hente på å fly ARN-BKK enn OSL-BKK på tross av at TG flyr daglig med en 747 og da er det en selvfølge at det er ARN som får ruten
Husk at Stockholm er dobbelt så stor som Oslo og har langt flere eksportbedrifter og store internasjonale bedrifter enn Oslo har og på ARN-BKK ruten satser SAS langt mer på businessreisende enn det TG gjør (som kun har plass til 14stk på C-klasse ARN-BKK), selv om turist trafikk også er viktig. OSL-BKK ville forresten være en low-yield rute og det er en grunn til at det kun er charterselskaper som flyr der idag
Om en rute flys av en annen aktør fra før spiller det nada og niks rolle, så lenge man kan tjene penger på å begynne å fly der selv.
|
Poenget er:
Det er IKKE rimlig å regne SAS som ett Norsk selskap. SAS=Svensk alt sammen.
Jeg har god samvittighet når vi i vår famile har gått over til å fly KLM ut fra TRF.
Ut å fly i år:
Noen smågris turer i Norge, men til sommeren blir det busstur til S.Amerika (15 enkeltbussturer)
|
Nja, vil vel heller kalle det
SWE/
DAN IC airlines ettersom de fleste IC rutene går fra
CPH og hovedkontoret ligger i
STO.