Jeg har i det siste laget haugevis av bookinger hos
SAS Braathens og en gang i blant kommer det selvsagt noen feil inn.
Men jeg ble veldig glad da
SAS Braathens la inn avbestilling innen 24 timer etter bestilling på sin hjemmeside.
Jeg bestilte nettopp en Happy-reise fra Kristiansand til Oslo som jeg etter 10 minutter fant ut at jeg ikke kunne bruke fordi jeg skulle være der lenger, så jeg gikk inn på bestillingen og trykket på knappen; "Ja, kanseller bestillingen min".
Da jeg ved en tilfeldighet ringte
SAS Braathens i forbindelse med en bestilling i dag, så jeg at reisen fortsatt stod inne på profilen min og spurte om den stod inne, og det gjorde den. Den var trukket fra kortet mitt og kunne ikke refunderes fordi det var Happy. Da jeg sa at jeg sa at jeg hadde kansellert den på nettet sa dama bare "Ja, men det går ikke ann å kansellere bestillingen på internett selvom det er innenfor 24 timer, det må gjøres på telefon".
Men da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor de har den funksjonen i det hele tatt på internett. Det er bare lureri og skaper forvirrelse.
Enden på historien var at jeg ringte på nytt til SASB, fikk ny saksbehandler, forklarte situasjonen og at jeg hadde kansellert den på internett og hun sendte melding til Refusjonsavdelingen om at det var en ugyldig bestilling.
Vet noen hvorfor de har dette systemet når det ikke kan brukes?