Jeg er i ferd med å hjelpe noen med å bestille reise til Kina i mai. Etter litt om og men skulle turen gått
OSL-
CPH-Beijing-
HEL-
OSL. Altså
SAS ut og Finnair hjem igjen. Ikke akkurat det mest prisgunstige å gjøre det slik men når alt kom til alt var det det som passet best. Reisen skal skje på business. Og enveisprisene til SK og AY har noen skrikende forskjeller. AY skal ha drøyt 12.000, mens
SAS en vei skal ha over 21.000 kr.
Men så er spørsmålet; noen men kunnskaper om dette har fortalt vedkommende at
SAS- prisen ikke gir billett på business, men at den er enda dyrere. Jeg får ikke opp noen dyrere billett enn dette på
SAS, og jeg synes egentlig at 21000 en vei er
NOK! Og jeg har da påstått at denne
SAS- prisen er business. Men er det mulig at dette bare er prisen på eco flex f eks og at business virkelig er enda dyrere?
Merkelig å se at
SAS kan ha så store prisforskjeller på IC. AY ligger minst 10 000 under
SAS på business i mai tur/retur. Men skulle de ligge over 10 000 kr over bare en vei også synes jeg det er ekstremt!
Men da er klart; han har fått beskjed om at
SAS- flyene østover er i ferd med å bli fylt opp så da spiller prisen tydeligvis ikke sås tor rolle.
Hadde vært veldig fint om noen kunne si noe om dette...