valen -
Hvis du virkelig mener at det er mange negative innlegg her så er det trolig fordi du setter likhetstegn mellom uenighet og usaklighet.
Jeg er også realistisk kritisk til Rygge, og har uttrykt det mange ganger her. Det skyldes det enkel faktum at få selskaper, om noen i det hele tatt, har varslet oppstart på Rygge. Så det vi vet foreløpig er at det blir noen charterflighter til å begynne med.
Når det gjelder Torp, så forventet luftfartsmyndighetene ca 5% avskalling av den samlede trafikk på gamle FBU og den gang GEN, til Torp. Året etter at
OSL åpnet var trafikkøkningen på Torp mindre enn disse 5% skulle tilsi. I tiden etter har Torp hatt en fin vekst basert på nye selskaper og nye ruter.
Forskjellen på Torp og Rygge er at førstnevnte fungerer som regionalflyplass for hele Vestfold/Grenlandsområdet, mens influensområdet til Rygge er mye mindre.