View Single Post
Old 16-01-2007, 01:35   #7
Nick Figaretto
ScanFlyer Silver

Nick Figaretto's Avatar

Default Re: SAS utan styrfart

Quote:
Originally posted by LN-AFG

En veldig god artikkel som treffer spikeren helt på hodet. Vi får håpe Mats Jansson finner den fjerde løsning og at SAS fortsetter med hodet over vannet.
Artikklelen gir en god beskrivelse avc mange av de utfordringene SAS står overfor. Men jeg kan ikke fri meg for å kommentere den retoriske teknikken som blir brukt til det fulle, nemlig "da-nå og i fremtiden".

Det er alltid lett å beskrive hvordan ting var "da". Man kan også alltids velge ut elementer for å skape et bilde av hva som er "nå". Dermed virker det tilforlatelig at man også har god peiling på hva som kommer til å skje i fremtiden. (Som en naturlig følge av "da" og "nå").

Dette er et velbrukt triks som nærmest inngår i grunnkurs i retorikk (eller i brevkurset "hvordan vinne en debatt på 1-2-3"), og som brukes av både politikere og journalister (spesielt i bakgrunnsarikler) til daglig. (Legg merke til det selv neste gang).

Jeg har tro på SAS rett og slett fordi Skandinavia trenger selskapet, og kundene etterspør selskapet. Om selskapet bare klarer å levere varene på en skikkelig måte. Og der er man allerede på god vei.

-o-O-o-
Nick Figaretto is offline   Reply With Quote