Quote:
Originally posted by rampen
Her er nok et eksempel på at baggasjen blir borte ved såkalt "transfer" pax. 95 % av all lost bags som det heter er et transferproblem, det kan skyldes flere årsaker som sen innsjekk, forsinket fly eller kort transfertid. Blir litt feil å skylde på Servisair denne gang, de er ikke årsaken i dette, det er vel heller de som skal rydde opp i rotet til andre, dvs andre handlingselskaper eller rett og slett paxen selv som også kan ha skyld i slike saker som manglende merkinga av baggasje eller sent innsjekket baggasje e.l. Når det gjelder erstatningsprodukter som kan utleveres, så hjelper ikke dette langt når baggasjen har vært borte så lenge som den i dette tilfellet er. Men nå har vel denne baggasjen vært borte så lenge at har vedkommende reiseforsikring bør vel dette hjelpe for å få erstaning for baggasjen.
|
I denne saken ser jeg 2 problemer, det foerste som du peker paa her er mest sannsynelig BA's feil, i og med at kunden ankom med BA til
OSL og ja det klart et transfer problem enten paa
LHR eller i
RIO (vi vet ikke hvordan hun kom seg i fra Paraguay til Rio). Problem nummer 2 er Servisair sitt inntil Servisair paa en skikkelig maate overlater det til BA...det er Servisair som skriver rapport, og kunden blir i den foerste perioden bedt om aa kontakte Servisar inntil Servisair overfoerer kunden til BA med korrekt kontaktinformasjon for at kunden skal kunne foelge opp.....saa det blir litt feil aa si at Servisair ikke har sinj del av skylden.....