Som ganske fornøyd eier av en tidligere iPod-versjon må jeg si meg ganske enig med CK.
Hadde jeg skullet kjøpe ny spiller ville det nok blitt iPod denne gangen og.
MEN, det er en ting som trekker veldig ned... Batteriet.
I utgangspunktet skulle min vare åtte timer, men dette gjelder kun hvis man ikke bruker lys, knoter i menyene, skifter sang osv., rettere sagt hvis spilleren kun går av seg selv uten at du rører den.
Jeg har nå hatt iPoden i cirka et år, og batteriet begynner nå å bli veldig dårlig. Den skrur seg plutselig av selv om den er nyladet, varer kun et par timer, osv. Dessverre begynte ikke dette å skje før etter garantien hadde gått ut, og det blir altfor dyrt å skifte batteri på den nå.
Men som CK sier så har Apple utrolig god service. En kamerat som hadde problemer med batteriet ringte til Apple, som kom og hentet den på døren, og skulle skifte batteriet gratis. De klarte imidlertid å rote den bort, noe som resulterte i at han fikk en helt ny iPod. Gøy!
Så jeg får si som alle andre; hvis du er opptatt av design, og ikke har behov for veldig stor batterikapasitet ville jeg ikke tvilt! (Ser bra ut, høres bra ut, bra menyer, spill, notater, kalender osv....)
(Og forresten, så du skrev noe om mulighet for å laste inn digitale bilder. Det går jo dessverre ikke an med iPod, men jeg har kjøpt en Media Reader fra Belkin som jeg bruker når jeg er på tur. Man kobler den til iPoden, trykker på en knapp, og vips er alle bildene fra minnekortet overført til iPoden.)