Quote:
Originally posted by LN-KOG
Geiteryggen er nevnt. De fløy til Bergen og Trondheim i 1987. Jeg mener de også fløy til Stavanger.
Videre fløy til Gardermoen (GEN) fra BGO og SVG, også med Embraer 120. Jeg fløy der i januar 1988 med LN-KOD. De var innom på ruta FBU-VDB-BGO i 1987/88, men da med innleid Jetstream 31 fra Air-X. I påsken 1988 brukte de SE-IPD.
Fokker 50-ruta gikkTRF-KRS-STN. Den gikk vel strengt tatt i Widerøe Norsk Air regi hvis jeg ikke husker helt feil. LN-BBA var malt i Widerøe Norsk Air-farger. Jeg har et dårlig bilde av den tatt en gang 22/8-1992
Jeg er mer usikker på om det var NorskAIR eller Widerøe Norsk Air som åpnet TRF-CPH.
|
Bra innlegg! Jeg tror de åpnet
TRF-
CPH mens Norsk
AIR var i sin mest ekspansive periode, midt på ´80-tallet. Dvs det var vel da
EMB-120 var levert, vet ikke om de fløy
TRF-
CPH med Beech 200?
Vinteren 87/88 fløy de
BGO-
VDB-FBU retur, ja. Med
EMB-120 i hvert fall de første ukene.....
TRF-
KRS-
STN vekslet mellom
EMB-120 og Fokker 50. Prøvde å få sett Fokker´n på Kjevik en søndagskveld i ´92 (vi lå på Hamresanden), men da var det Brasiliaen som kom.