Thread: Norsk Air
View Single Post
Old 28-11-2004, 23:03   #23
Fellowship
ScanFlyer Dusty

Fellowship's Avatar

Default Replying to Topic 'Norsk Air'

Quote:
Originally posted by LN-KOG
Geiteryggen er nevnt. De fløy til Bergen og Trondheim i 1987. Jeg mener de også fløy til Stavanger.

Videre fløy til Gardermoen (GEN) fra BGO og SVG, også med Embraer 120. Jeg fløy der i januar 1988 med LN-KOD. De var innom på ruta FBU-VDB-BGO i 1987/88, men da med innleid Jetstream 31 fra Air-X. I påsken 1988 brukte de SE-IPD.

Fokker 50-ruta gikkTRF-KRS-STN. Den gikk vel strengt tatt i Widerøe Norsk Air regi hvis jeg ikke husker helt feil. LN-BBA var malt i Widerøe Norsk Air-farger. Jeg har et dårlig bilde av den tatt en gang 22/8-1992

Jeg er mer usikker på om det var NorskAIR eller Widerøe Norsk Air som åpnet TRF-CPH.
Bra innlegg! Jeg tror de åpnet TRF-CPH mens NorskAIR var i sin mest ekspansive periode, midt på ´80-tallet. Dvs det var vel da EMB-120 var levert, vet ikke om de fløy TRF-CPH med Beech 200?

Vinteren 87/88 fløy de BGO-VDB-FBU retur, ja. Med EMB-120 i hvert fall de første ukene.....

TRF-KRS-STN vekslet mellom EMB-120 og Fokker 50. Prøvde å få sett Fokker´n på Kjevik en søndagskveld i ´92 (vi lå på Hamresanden), men da var det Brasiliaen som kom.

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote