Re: SMF-SEA med Alaska Airlines
Og her kommer resten:
Sacramento er langt fra verdens navle for å si det mildt. Jeg var akkurat kommet i ombookings mode da jeg så flyet bli tauet tilbake til gaten. Siden jeg hadde relativt god tid i Seattle, tok jeg sjansen på min opprinnelig booking. Det var ikke særlig mye å booke om til i Sacramento.. (se bilde av tomme gater..)
Flyet var som sagt en MD80 og den var ikke i nærheten av å være fresh. Finn tok jo Alaska til San Fran med en 738, det var garantert en helt annen opplevelse. Det var ikke særlig god plass til beina i forhold til AA/UAs First Class, men behagelig nok. Jeg tror ikke jeg noen gang har sett en Alaska flyvertinne over 30 år. Den unge damen som serverte i F var vakker.
Vi kom oss avgårde ca. 0845, time og 45 etter rute. Etter take off kom de med kaffe i skikkelige kopper. Det var totalt 12 seter på første klasse. Etter kaffen kom de og serverte frokostbrettet som besto av en såkallt "bear claw" eller et gigantisk fyllt wienerbrød, samt Yoghurt og et bibelvers. Om noen lurer, det du ser på bildet er det vi fikk servert.
Turen ble en meget behagelig opplevelse. Mot normalt, var det ingen turbulens å spore i nærheten av Seattle. Den unge damen var hele tiden på hugget og lurte på om jeg ønsket mer å drikke. Vi landet kl. 1017, parkerte på D vingen av flyplassen. Heldigvis var flighten min fra Seattle til Chicago 15 minutter forsinket slik at det ikke ble noe stress å rekke bortover til A gatene. Fikk tatt bilde av en Hawaiian som var på vei til Honolulu.
Boarding gikk overraskende greit, hadde sete 10F, nødutgang vindu på en B757. Ved midtgangen, 10D satt den en hyggelig jente fra Microsoft. Vi krysset fingrene for at setet mellom oss ble ledig. Vi var heldige. Ingen passasjerer i midtsetet og det ble en behagelig, rask tur til Chicago.
Mye trafikk inn til O'Hare flyplass denne fredagskvelden. Stjerneklar himmel og bikkjekaldt var det da vi landet litt over kl 1700, 15 minutter sene.
Fruen hadde kjøpt inn et par Filet Mignon og etter en lang reisedag ble det biff og en flaske vin
|