Er ikke dette storm i et tannglass?
Det er vel ikke uvanlig at ved å oppgi navn og bookingnummer så finner gatepersonale deg i systemet og sender deg ombord. Enten man leverer en lapp eller opppgir dette muntlig så må jo det bli det samme.
I.D. blir jo en annen sak og det bør jo sjekkes. På mange utestasjoner hvor gatepersonalet kjenner de reisende så er jo ikke dette noen sak heller.
Jeg har selv flere eksempler på hvor jeg kun oppgir amadeus eller selskapsbookingnummer ved gate i
SVG. Det går fordi mange av gatepersonalet kjenner trynet mitt elller ved navns nevnelse.
Hovedskalig bruker jeg kort så det er ikke noe problem, men det hender i en travel hverdag at man kan forlegge ting og da er det greit å oppleve fleksibilitet.
Jeg har til og med for noen få år siden kommet med fly fra
SVG innenlands uten bestilling og betaling der dette har vært ordnet i ettertid. Jeg hadde glemt å bestille ved en anledning og stillte frisk og opplagt på vei til jobb på morgen avgangen uten å ha gjort hjemmearbeidet dagen før. Det var den tiden der det var konkuranse mellom
SAS og Braathens og hvor fleksibilitet og serviceminded folk gjorde at det var en fryd å fly på jobb.