View Single Post
Old 24-11-2006, 16:19   #11
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Default Re: Haap for Internet In The Sky

Quote:
Originally posted by BU662

CK du som gammel Mobil-Hater apner for Mobil omboard???
.
Regnet med at det der kom til å komme tilbake og slå meg i hodet - og jeg innrømmer gjene at jeg ikke hadde mobiltelefon før i 2003!! Men, jeg har en di dag og bruker den mye - men jeg bruker den nok mest til andre ting enn å snakke i den... Og slik er det nok med veldig mange av oss. Veldig mange bruker sms i jobbsammenheng, og stadig flere benytter seg av e-mail på mobilen. Og - dessverre, Richard - veldig mange har problemer med å være off-line i 45-60 minutter. Bare hør etter neste gang du køer (eller som meg, sitter og ser på køen av folk som stresser av flyet) og hør på alle bip-bip som kommer inn... Folk skrup på mobilen, før de tar av seg setebeltet. Med så mange mobiltelefoner som er i omløp i Skandinavia, og så få mennesker som har et bevisst forhold til sine mobilkonstnader, er det som å ta småpenger fra en stein tigger - med en lite cut av det som teleselskapene trekker inn på roaming-charges i luften blir det fort store penger i kassen - med en liten investering i mottaker utstyr.

Men, du har et poeng når det gjelder der sosiale aspektet. Jeg tror mange flyselskaper godt kunne tenke seg å tilby mobiltelefon ombord (noen har startet), men kvier seg pga de konfliktene som helt klart vil oppstå, og som jeg sier i mitt innlegg ser jeg ikke frem til å sitte ved siden av en skravlefant hele veien til NYC (eller til ARN for den del), men personlig synes jeg ikke det er det samme problemet på buss og tog lenger - enten har folk blitt flinkere, eller så har vi blitt vant til svineriet. På Flytoget har man i dag "stille soner", og kanskje man skal innføre det på fly også - der du og jeg kan sitte, Richard - og det er jo ingenting i veien for at man oppfordrer pax til å skru av lyden ombord (som man er blitt flinke til på kino - jeg kan ikke huske sist jeg hørte en mobiltelefon på kino eller i et møte). Det er også mulig - med den teknologien som brukes til i tilby mobildekning - å slå denne av i "stille" perioder, som midt på natten på lange flighter.

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote