View Single Post
Old 12-05-2025, 16:39   #99
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Og den nye Air Force One blir 747-8i

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
OM A7-HHE blir presidentfly, vil ikke det kreve betydelige ombygginger av flyet? Jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i Air Force One, men jeg vil tro at det har en rekke sikkerhetsinstallasjoner som de også må ha inn i A7-HHE.
Det kan jo være at denne maskinen kan bli en AF-1 D (Domestic) som kan benyttes til “Leisure” flyvinger, f.eks. Presidenten med Familie og deler av Administrasjonen til og fra Florida og andre “weekend turer” - der er ikke pressekorpset nødvendigvis med og visepresidenten er jo på vakt. New York Times skriver i dag om en Militær “Contractor” L3harris i Texas som har antydet at maskinen kan være modifisert på slutten av 2025.

En kan vel se for seg en maskin uten det store militæret angreps mulighetene, kanskje ikke nødvendig med muligheter for å fungere etter et Atom Angrep, ikke refueling in the air, men med missile shield.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er korrekt, og det er ikke en liten jobb.

Hvis flyet i tillegg, som rapportert, skal overdras til en privat stiftelse, gir dette også problemer i en skala som gjør at dette stoppes.
Som New York Times skriver i dag, fikk jo Ronald Reagan “sin AF-1 en 707 etter at hans presidentskap endte, riktignok ble den AF-1 pensjonert samtidig og Reagan brukte den aldri som fly, den ble statisk utstilt ved hans Bibliotek.