Vi tok en påsketur til Tyrkia for å besøke familie som har leilighet i Marmaris, endret litt på det, så når de satte nesen nordover, leide vi oss bil og kjørte en runde Marmaris-Konya-Kappadokia-Ankara, for opplevelsene sin skyld.
Konklusjon, bykjøring er et konstant mas. Landeveien var 95% 4 felts t.o.m i fjelloverganger og overraskende lite trafikk. Rart at på så flotte veier var fartsgrensen stort sett 82-90km, men med et hav av gjennomsnittsmålinger, så nå er det bare å vente på regningen.
Hadde etpar bompasseringer på motorveien og det var bare å blåse igjennom selvom der stod cash/kredit på skiltene.
Leverte bilen 1900 og midnatt hadde de trukket passeringer.
Flott tur men lite å se på høylandet, men Kappadokia oppveiet det til fulle.
Fulgte Cecilie's råd og installerte Airalo e-sim. Funket konge, bortsett fra at hun østlandsdama hadde fri når jeg kjørte, så i byene var det litt slitsomt å følge med på veien og mobilen, men det gikk uten riper i lakken
Lo135/134
WAW-
IST-
WAW
Flytid 2:10/1:58
Peise full hos fiffen, 90% i arbeiderstøket.
Det inntrykket jeg har av
LOT, kun NO/DK-
WAW, er at de stort sett bruker 1 crew mer enn det som trengs, re 1 medlem pr. 50. Mulig det er litt styrt av antall i business, for på returen, med full c, 2 stk, var de kun 3 stk.
Pluss for at de deler ut våtservietter før servering.
Det som skuffet var bevertning ombord, på en tur som er beregnet til 2:35, hadde jeg antatt at de kom med noe annet enn valg mellom 2 typer plastinnpakkete boller, 1 med spinat, og 1 med rips og 1 mini sjokolade. Ikke mye å rope hurra for, bortsett fra på returen hvor vi fikk tilbud om 2 stk hver.
Det er akkurat det samme som på de ovennevnte strekningene.
Komfort og plassmessig helt ok.
Siden dette er en minirapport hiver jeg inn TK domestic
IST-
DLM/
ESB-
IST
1ste flight var med rimelig smikfull 737-max. Dessverre ikke på c-klasse, de setene så jo bare digg ut.
2dre var en rimelig full 330-300.
Tiltross for innenriks og begge ca 45 i flytid, fikk vi samme, dog bedre smak enn hos
LOT, type mat.
Angrer at jeg ikke ventet 2:30 ekstra i
IST og testet bevertning
IST-
WAW, er ikke i tvil om at det er noen knepp opp fra
LOT.
Slenger med noen mobilbilder.