View Single Post
Old 05-04-2025, 09:45   #1695
sabergum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 363
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Prøvde å endre en billett hvor det står at man må kontakte kundeservice – og i følge nettsiden skal chat være raskeste vei. Tok derfor en prat med chatboten Ture, som viste seg å være mer tålmodighetsprøve enn hjelp.

Jeg forklarer tydelig at jeg ikke kan endre online, og at jeg trenger å snakke med et menneske. Likevel starter Ture en endeløs runde med standardspørsmål:

– Ønsker du generell info om rebooking?
– Ble bestillingen gjort innen 24 timer?
– Du kan enkelt endre flyreisen din her!

Dette fortsetter selv etter at jeg skriver med store bokstaver og banning at det ikke fungerer, og at jeg trenger en agent. Botens respons?
"Let’s get you on a flight! We’re excited to be part of your next adventure!"

Det hele føles som å snakke med en overly happy telefonsvarer uten korttidshukommelse. Ingen forståelse av kontekst, og null evne til å håndtere avvik fra skriptet. AI er det iallfall ikke, framstår mer som en chatbot fra tidlig 2000-tall som er kjøpt på billigsalg.

Last edited by sabergum; 05-04-2025 at 10:09.
sabergum is offline   Reply With Quote