En bieffekt av Flyprat er at man etterhvert har blitt kjent med mange folk, man normalt ville ha klart å unngå. Og når jeg i en innskutt bisetning hadde flagget interesse for å bli med på en fotballkamp i Italia, så fikk jeg stå for mine ord, når det dukket opp en mulighet. Flytider, priser og alt passet bra, og timet bra på hjemmebane (slapp unna en barnebursdag i svigerslekten…) så var det bare booke i vei.
Nedover ble det booket Plus for Go med
SAS via
ARN til
LIN. Som ville bli en ny flyplass. 15.000 poeng en vei var en grei deal. Knapt nok en kasse brokkoli hos Kiwi.
Norsk jernbane la riktignok ut en liten snubletråd med buss for tog mellom Lysaker og Oslo S denne søndagsmorgenen, men traff sånn halvveis med en Vy tog fra Oslo S som var på
OSL sånn rundt 08, i god tid før en 09:00 avgang. Gjennom sikkerhetskontrollen med knapt nok et stopp, men tok turen til innenriksloungen. Bedre med espresso fra barista enn maskin, og med avgang fra D3 er det jo egentlig en omvei via
SAS utenrikslounger. Så ble både 2 doble espressoer og en liten frokost.
Bra timet, for traff gate D3 akkurat i det boarding startet men ingen kø-ståere endre jeg noe så lite rojalt som først ombord.
SK490 er en litt «rar»
OSL-
ARN flight, som går litt sånn en-gang-i-blant, på forskjellige tider. En søndag morgen var det heller ikke mange ombord. 5 i Plus og 22 i Go. Nesten som en ferry flight, da maskinen skulle videre til Nord Sverige etter ankomst
ARN.
1F
Pushback og avgang lenge før rutetid. Og med lett last og lite fuel var vi på 30.000ft og serveringen var gjennomført alt før vi nådde svenskegrensen.
Grått var det, men SE-
ROU har internett som virker.
Ankom
ARN lenge før rute. Og parkering nest innerst på E-piren var det kort vei til loungen.
BRA ATR på naboplassen
SE-
ROU sett fra loungen.
Ble en øl og litt kjeks på
ARN
Så var det boarding på SK689,
SAS sine daglige
ARN-
LIN flight.
På
ARN har de ordentlig prioritet boarding, men egen liten inngang som gjør man kan gå rett forbi køen for gruppe 2/3.
EI-
SIP som skulle ta turen. Så Connect maskin, med et crew ombord som basert på språket var omtrent en sterk GT mellom dansker og svensker
Fant sete mitt på 3F. 6 rader Plus, tipper rundt 90% belegg. Så de fleste i Plus hadde ledig midtsete. Mye italienere ombord.
En thailandsk rumpe. Fly som båter, er jo normalt kvinner, men vet aldri med noe fra Bangkok
Opp i luften og dagens måltid var lettrøkt kyllingbryst. Som egentlig er ganske god. Ble en Mikkeler til
Etterfulgt av en pils til desserten
Stort sett skyet frem til vi nådde alpene
Men så kom utsikten gradvis
MXP