View Single Post
Old 01-04-2025, 03:34   #3
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Jeg reiser alene…..

….tilbake i 1990 var det lett å finne bagasjen som hadde ankommet med America West, brettet ble trygt plassert i Neil Pryde baggen og en dro det hele opp i avgangshallen til mitt første valg United, tanken var Honolulu til Chicago videre med SAS eller Lufthansa hjem til Norge (billett bunken som lignet en kortstokk hadde det meste !).

Hos United var det en god stemning, en stemning jeg alltid forsøkte å skape når jeg satt på billettkontorene hjemme i Norge. Dude here is the deal, the Nonstop 10 (DC-10 that is) to Chicago is very touch and go for ID, but I do have this 8 (DC-8-73 that is) with a stop in Oakland that looks great all the way !. Let me send your luggage on the 10 and if you dońt mind you on the 8 ? Deal ? Aldri var det snakk om overvekt / ekstra betaling for Windsurf Board !

Som sagt som gjort, noen timer i avgangshallen i Honolulu, og det er absolutt et flott sted med indoor / outdoor relaxation- middag ble inntatt hos Stingray - nå Kona Brewing Company.

Ting kan være betydlig værre enn en DC-8-73 med vindu setelang fremme…..en kort natt i selskap med “Pretty Woman” til Oakland, som ID passasjer var det ikke helt sikkert at jeg kunne beholde mitt sete videre til Chicago. Tuslet inn i Terminalen i Oakland og skjønte umiddelbart at noe hadde skjedd, stemningen var mildt sagt tung, dessverre var Steve (Jobs that is) noen år fra iPhone så Hudson News og New York Times it was - 02 August 1990 - Saddam Hussaini had invided Kuwait !

Selv med en deppa stemning - life goes on boarding to Chicago. Fikk beholde Vindus setet videre og the Movie Pretty Woman !! Med Tail Wind gikk det raskt til Chicago, litt for raskt for the Pretty Woman - så det var ennå 20 minutter igjen av filmen når vi var on approach og det beste hele turen var Purseren som fortalte oss om slutten av filmen - priceless !!

Vel fremme på Ohare var det en ny liten wrench i planene, Nonstop flighten fra Honolulu hadde fått en snag (det var hva vi kalte Trump Planer den gang - uuups nok noen trip rapporter fra Snickerboa !!) uansett den ville ankomme for sent til at jeg kunne fly videre med SK 942.

Helt ærlig etter PHX-LAX-OGG-HNL-OAK-ORD så var Hyatt ORD betydelige mer fristende enn SK 942 21 A