Re: God lørdag morgen
God morgen fra Erbil. Får vel ta litt frokost snart. Kan forøvrig ikke anbefale vannpipe med sitronsmak. Jeg kan ikke kurdisk eller så mye arabisk så ble det ordet jeg kjente igjen. Ellers kan jeg anbefale German Bottle Shop her i Erbil. Ville ha noen øl på rommet men selv om nærmeste butikk som solgte det er over gata så er den gata en 8 feltsvei som ikke har fotgjengerfelt eller noe. Jeg gadd ikke å risikere livet for det så kontakta German Bottle Shop via WhatsApp..10 minutter senere stod de i lobbyen her med ordren. Effektivt. Skulle tatt seg ut om man i Norge kunne gjort tilsvarende (veit jo selvsagt at Polet , Oda etc leverer hjem men ikke sååå effektivt)
Alkohol er forbudt i Irak unntatt i den kurdiske selvstyreprovinsen. Og selvstyremyndighetene har ingen intensjon om å forby det. Ja det var lovlig i hele landet inntil i fjor og ble protester blant kristne minoriteten. Kurdiske myndighetene holdt det forbudt under Ramadan for et par år side. men også det forbudet ser ut til å være borte. Hadde vel neppe fått øl i hotellbaren om det var forbudt iallefall. Ei heller levert.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Last edited by Hypern; 22-03-2025 at 08:35.
|