Quote:
Originally Posted by jb1
Det var vel ikke helt uventet dessverre da det var god service ombord, men dyrt var det. BA har ogsaa en Heathrow-rute fra Billund med lavere priser. Muligens kommer det andre ruter, men de boer vel ikke vente for lenge. Deres tidligere ruter til Norge og Sverige er stort sett godt dekket av SAS/Norwegian/WF. Ett unntak er AAR- ARN, som ikke lenger gaar direkte med SK. Ellers maa de kun satse paa charter eller wetlease.
|
Er det noe igjen da?
Sun-Air var vel mest på ruter der de fikk solgt inn et minimum av seter til lokalt næringsliv -- de pleide å ha et høyt antall frekvenser til utvalgte steder som sørget for at lokalt næringsliv (og vi snakker endel store bedrifter) hadde gode forbindelser rundt til nøkkelplasser i Europa. De har vel aldri vært i en situasjon der de kan konkurrere aktivt med andre og har vært prisgitt subsidier fra næringslivet.
Om de skulle inn på
AAR så måtte det vel være om de der hadde bedrifter som var villige til å betale for ruten -- tror tiden har løpt litt fra dem.
Kanskje business-charter? De har gjort en del av det før.