28-02-2025, 23:18
|
|
ScanFlyer Inventory
 Global Moderator
|
Re: Widerøe med nytt servicekonsept
Quote:
Originally Posted by YawDamper
Ja, det er korte turer. Og destinasjoner som ikke oser av Burger King og døgnåpen Deli de Lusa. Desto mer kjærkomment å kunne kjøpe seg en pose nøtter når flyet er forsinket, man mister connection i Vadsø, dagen går til h...... og alt er bare fælt. Når man likevel blir stuck, gir det en viss trøst å lefle rundt med labben nede i nøtteposen og et ørlite glass overpriset vin. Men den muligheten forsvinner nå. Heretter blir det bare trist å snø inne i Vadsø, hvor man absolutt ikke har noe å gjøre.
Til tross for monopolsituasjon, har de ikke klart å tjene penger på ombordsalget. Det er kanskje ikke så rart, når lager, logistikk, produktutvalg og egentlig alt annet er lagt til et foretak som har lagerhold i Sverige. Bare transporten til Bodø og Tromsø må jo koste en formue. Hadde de tatt regien selv, så kunne de elegant ha tjent mye på ombordsalg. (Fri gjenfortelling av det jeg fikk i retur etter å ha luftet min frustrasjon overfor noen på innsiden).
|
Etter hva jeg har forstått har de aldri klart gå i pluss på ombordsalget på de korte rutene. Uansett hvor lageret har vært plassert.
|
|