Quote:
Originally Posted by LN-HFH
De tallene er vel egentlig ganske skremmende. Legger man på det som opereres av Link, BRA, Cityjet ++ så blir vel andelen flygninger som faktisk betjenes av moderselskapet i seg selv relativt liten. Hadde vært interessant å se kakediagrammer på dette. Det var mange fine diagrammer i årsrapporten, men denne kaken unngikk de vel å legge med 
Det sier vel kanskje også litt om hvilke land sine fagforeninger som skriker høyest…
|
Siden du ber om det, så hadde jeg tallene klare. Men merk, dette er per avgang, og tar man med antall seter eller
ASK så er andelen
SAS og 32x produksjonen høyere enn hva som kommer frem når man tar par avgang. Mer også dette er et et øyeblikksbilde, en tirsdag i lavsesongen, og nødvendigvis ikke 100% representativt for hele året. I tillegg må man legge til longhaul, som riktignok ikke er så mange avgang, men utgjør mye
ASK fra
CPH
ARN
SAS: 29
Connect: 43
Braathens: 20
Cityjet: 6
Link: 1
OSL
SAS: 80
Connect: 7
Braathens: 0
Cityjet: 1
Link: 7
CPH
SAS: 25
Connect: 30
Braathens:10
Cityjet: 23
Link: 18
Andre: 2