Thread: God fredag
View Single Post
Old 22-02-2025, 00:19   #17
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: God fredag

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Snakker de Platt også? Eller sånn blanding av nordtysk og platt? Jeg elsker det når svigerfar møter folk underveis når vi lufter hund... "Naa und watt itt ett so mitt dii? Aaaach sett di hi mit mi" På ett absurd vis forstod jeg det før jeg forstod hochdeutsch. Ser for meg hanseatene snakket sånn overalt mellom Norge, England, Nederland, Danmark og Tyskland. Funfact er f.eks at det norske ordet "spiker" er "nagel" på tysk, men på plattdeutsch er det "spiker"
Har stor glede av noe av det samme med språket på Shetland (vi ser mye på Britbox og Krim Serien Shetland) artig med mye Norske og nære norske ord som Bain for Barn etc.

Her ligger en uke med mange Muskdager bak oss, vi klarer vel omtrent 30% av hva vi kunne levere, men som blokkeres av “Big-Balls” (ja det er navnet en av IT-Musketeerene går under - han nekter å bruke sitt eget navn !) For en god innsikt les (og abonnerer på) Wired https://www.wired.com/story/doge-usd...cybersecurity/

Wired har en utrolig bra innsikt i hva Musk og Musketerene gjør, LN-MOW og BlinkiMidten er kanskje ikke klar over alle Skatteoppgjørene de har levert - ligger helt åpne med alle detaljer - a Hackers Delight.

Uansett startet jeg opp med en ny kunde i tillegg - bassenget er bra, men er en merkelig fyr som trives best med travle og effektive dager……Espresso, svømming og jobb !! Men nå er en klar for:

[IMG]IMG_3433 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Fremdeles lav Russer faktor her. Nå på tide med å sette pã Chef (The Swedish Chef!!) hatten og plukke noen appelsiner, lime og sitroner (slik en gjør på Cnausen ) og konsentrere seg om et nydelig stykke Seabass.

Og Basseng ATC har akkurat nå en Hercules, en Southwest 737-700, en Cessna 172….Herculesen er paa vei inn mot “Hvilken Flyplass” tråden, det var et Hint

Last edited by dc-8-63; 22-02-2025 at 00:35.
dc-8-63 is offline   Reply With Quote