Quote:
Originally Posted by SASViking
Det bliver næppe det helt store problem, så længe BRA har en overenskomst. Jettime har fløjet med 737'ere fast for SAS i årevis uden problemer.
|
Men det hat vel hovedsakelig kun vært for å dekke inn ekstra behov om sommeren pga mangel på maskiner/crew..?
Men hva med hvis
BRA og 319 blir fast, sommer og vinter, og f.eks erstatter de egne 319 SK har og rutene de flyr?
Et viktig skille slik jeg ser det er hva som er fast og midlertidig karakter. Blir dette fast, så «kryper» jo wetlease seg opp i størrelse, og plutselig er 320 også på fast wetlease fra smartlynx…
En viktig kampsak i selskapet for noen år siden var vel nettopp det at de skal fly de store maskinene selv.
Frykten for dette er vel det som har resultert i Scope clause i USA?
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF)