View Single Post
Old 19-02-2025, 12:10   #64
zeffen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 412
Default Re: SAS og Braathens med langsiktig wetlease

Quote:
Originally Posted by Trdfly View Post
Hvis dette ikke er innleie kun for tidsbegrenset periode f.eks S25-programmet, blir det spennende å se hva fagforeningene synes om outsourcing av flighter til store fly som A319 er vs. ATR72/CRJ9.
Strategien er vel relativt klar -- A320 med noen få A321LR i mainline + SAS Connect.

Antallet A319 i SAS-tjeneste er veldig lite ifht. størrelsen på A320-flåten -- det gir god mening åsnakke om sub-A320 som segment. Om man har en E195 med 122 seter eller en A319 med 140 er ikke største forskjellen.

Med planlagt flåteøkning kan vel A319-crew settes over til A320 og A319 evt. overføres til Braathens?

Det kan jo være et spørsmål likevel om hvor mange størrelser man skal ha -- hadde forventet de faset ut A319 for E195. Men kan jo ha vært så enkelt at Braathens hadde kapasitet og SAS hadde behov...
zeffen is offline   Reply With Quote