View Single Post
Old 18-02-2025, 02:26   #17
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Med fly og tog til Copper Canyon og hjem med båt, buss og fly.

“Vel” fremme i Guadalajara hadde denne duden en ting i hodet, DUSJ - hos meg er det obligatorisk med dusj (laaaang og varm) saa espresso (ikke noe Evergood drip Kuerig shitforcoffeetm) aller hels bør espressoen komme fra Napoli (men det er av og til en “Tall Order” - Uansett ved ankomst var det ikke snakk om TaxiCollectivo, Take me to the Sheraton…….life started to be balanced again.

En dusj - en AmerikanskMexicansk Frokost - life IS good. Lite visste jeg dengang at den lille italienererinnen som i dag er min fantastiske kone, skulle ha sitt “kontor” nettopp i det samme hotellet !

Naar Alaska Airlines aapnet Mexico, ansatte de et team av selgere som jobbet om bord ned til Mexico, og som de neste 4 dagene var Account Managere lokalt og saa jobbet paa vei tilbake til USA, et stilig program som ble startet av Boeing Direktøren som senere gav Flyprat Dudes adgang til Renton (Flyprat ble guidet av den samme direktøren mens Kjos & Co ble guidet av hans selger !!)

Vel tilbake fra sidesporet, Guadalajara var en transitt by på hjem turen, saa en rolig ettermiddag med god mat og sikkert 12000 skritt ++ (en talte ikke slikt den gang).

Tidlig, veldig tidlig neste morgen startet hjem reisen, først Taxi, Brown Caprice Station Wagon, ut til flyplassen. En Mexicana 727-200 til Mexico City (full varm frokost - omelett) - fikk et vindus sete langt fremme i kabinen, service en kan kun drømme om i dag

Vel fremme i Mexico City, var transfer slik det burde være, tusle over til neste gate, bagasjen var sent hele veien til LAX, nytt boardingpass hos Western - en DC-10-10 - fikk sete i den lille kabinen rett bak First Class, men dette var ennaa lenge foer noen hadde funnet opp Sivi….Øko…. Vel jeg skrev ikke det Men full American Breakfast med Champagne og greit nok noen, vel mange Amerikanske flyvertinner er et stykke unna i alder and looks fra Singapore Girls, men de skjønner hvordan man kan utøve “Refill” og tanken om unlimited Refills ….. med Star Wars paa Storskjermen og mye Champagne (vel full disclosure det var vel Sparkling Wine fra Napa…… ) men etter 10 dager i Mexico gikk det greit ned ……