View Single Post
Old 18-02-2025, 01:45   #16
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Med fly og tog til Copper Canyon og hjem med båt, buss og fly.

….ingen tur uten en lite snafu ala Cnausen’s første hotell valg i La Quinta (lytt til erfarne Palm dudes ) - etter ankomst til Mazatlan, som hadde preg av aa krysse landegrenser med noe som lignet veldig mye paa en Toll Kontroll hadde jeg en plan basert paa min venn Thomas Cook Overseas Time Table (den Blå Boken):

[IMG]IMG_0059 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Planen var å ta toget fra Mazatlan til Guadalajara - enkelt mente den godeste Thomas, toget gaar 17:05 og saa langt hadde Thomas sine tider stemt meget bra…..saa jeg tok en Taxi til Stasjonen, sjårføren snakket mye på spansk om - Why are you “Crazy Gringo going to the Train Station where there no trains to anywhere ??” For meg hoerte det ut som du vil ha en flott tur ned langs kysten og inn til Guadalajara.

[IMG]IMG_0056 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Dessverre visste taxi sjåføren langt mere om togene enn Mr. Thomas Cook !! No Trains ….. vel Mr Fogg (Phileas that is !) klar for plan B ?

Jeg måtte komme meg til Guadalajara - hadde en fly billett om 2 dager, vel som Mr Fogg - spurte jeg Mr Taxi sjåfør om hva med Buss Stasjonen (da kom det en lang tirade paa spansk som sikkert sa (Why did you stupido Gringo not evert listen to what I say - jeg hoerte- sure I will take you to the Bus Station - No Problem….

Buss stasjonen saa omtrent slik ut den gang:

[IMG]IMG_0057 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Hadde jo tanker om neste avgang, vel neste avgang med ledige sete gikk 23:30 - vel vel Nattbuss har jeg ikke testet tidligere ….. billett ble kjøpt og bagasjen sjekket inn !! Helt greit aa slippe aa trekke en Lyseblå Samsonite rundt…men det lureste, vel er en en snill fyr fra Kolbotn ender som regel bra, unntatt når det ikke gjør det…..

Tuslet ned til stranden:

[IMG]IMG_0058 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Etter en meget god lunsj hadde jeg ennaa 8 timer til bussen skulle gaa, og under innseilingen hadde jeg lagt merke til denne:

[IMG]IMG_0061 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Saa en praiet en lokal TukTuk variant og besteg denne - en TukTuk tur senere ble det middag ved stranden og klar for nattens eventyr:

Slik så bussen ut:

[IMG]IMG_0062 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Dog var det lite spor av Greyhound, men liten tvil om hvor denne bussen hadde tilbrakt de foerst 15-20 årene, det sagt bussen var i meget god stand, setene var rene, komfortable en 18 Liters V12 Diesel (eller noe saant noe) gaar og gaar…..

Seating var meget greit, en fikk sete tildelt etter naar en hadde kjøpet billetten, jeg var vel den 4 siste passasjeren saa nest siste rad ved vindu….

23:30 spot on departure, hadde lite tanker om aa se noe som helst, men vaeret skulle endre dette, det var konstant lyn og torden gjennom hele natten, saa jeg saa utrolig mye av landskapet.

Jeg ser at Google Maps antyder litt over 6 timers tur i dag, vel vi var fremme i Guadalajara 07:30 saa veiene er nok noe bedre