View Single Post
Old 13-02-2025, 14:53   #18
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: God torsdag morgen fra Sheikh Zayed Road

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Mer presist er jeg dosent i matematikk. Dosent er en toppstilling på linje med professor, men i en dosentstilling/opprykk er fokuset rettet mer mot utviklingsarbeid enn mot forskning slik professorstillinngene er. Lønnsmessig etc er dosent og professor likestilte (ialllefall hos USN). På engelsk blir dosent oversatt til professor. Vel, vel, uansett så får en vel tro at kunnskapen er tilstrekkelig til å hjelpe guttungen med litt matematikk på videregående.

Fikk spilt bridgeturnering i dag også. Det er lenge siden sist. Vi endte til slutt på 2. plass av 14 som jeg er meget fornøyd med.

Mhhm dosent ja det er vel tilsvarende det å komme seg opp uten nødvendigvis en PhD i bunn slik jeg har forstått det. Førstelektor-dosentveien. Husker det har vært noen store debatter rundt det der å skrote hele ordningen med dosenter, det er vel uansett langt færre av dem enn det var en gang i tiden. Min bakgrunn i dette er at jeg har sittet i nok råd og utvalg som studentrepresentant i sin tid. Lærte mye gøy da og ikke minst var det en grei ekstrainntekt. Fikk jo 400 kroner timen... og nå i dag er jo satsene garantert høyere.

Last edited by Hypern; 13-02-2025 at 14:57.
Hypern is offline   Reply With Quote