Quote:
Originally Posted by mach.86
Hadde dette vært politikk, tror jeg dette kommer under kategorien «valgflesk». Det ble tidlig i 2024 klart at de satset på å tjene penger fremfor å vokse. Det passet også greit at leasingselskapet ønsket -8 tilbake. Indigo ville ha 6 maskiner på ACMI. Dette ble sett på som en sikker inntektskilde som ville gi pluss i regnskapet. Utover sommeren og høsten 2024 steg både kabinfaktor og inntekter fra egen produksjon til høyder de aldri hadde sett før. 2 maskiner til Indigo i mars, ble redusert til en. Det snakkes nå om 4 maskiner i september, og ikke seks. Hva resultatet blir får vi vente å se.
Samtlige ruter inn og ut fra JFK går med godt belegg og blir beholdt. Tillegget i år på sommeren blir LAX til FCO og ATH. Det snakkes om flere ruter ut av JFK, jeg tror ikke RIX står øverst på ønskelista.
Nå har de innsett at de mangler fly, men det er langt mellom hver -9 ute på markedet.
|
Hvordan går Cape Town ruta? Hvorfor vil de ha flere fly? Om de tjener gode penger på sommeren, så hjelper ikke det om penga renner ut på vinteren. Bør de ikke konsentrere seg om å finne flere ruter der de kan tjene penger på vinteren med de flyene de har, og så ha en flåte tilsvarende det de trenger i lavsesong når et par maskiner er på vedlikehold. For øyeblikket står en maskin på
OSL fra den ankommer fra
BKK på søndag kveld, ved 20 tiden til den går ny tur til
BKK ved 13 tiden på torsdag. Så går den 2x T/R
BKK til søndag kveld. Når de starter
BKK fra Stockholm blir det noe tilsvarende, maskinen brukes 2xT/R
BKK per uke. En maskin burde klare minst 4xT/R
BKK per uke, om man legger det opp riktig. (om ikke 6 turer)