Quote:
Originally Posted by LN-GAB
Det står også klart at røde lys/stop bars ikke skal krysses, men enkelte steder har lys som ikke kan skrus av og skaper stor forvirring når man blir bedt om å krysse disse. Når det kommer til standardisering er USA det verste landet jeg flyr til. Slang på radio, mangel på respekt av nødfrekvenser og VM i å snakke fort til folk som ikke har engelsk som morsmål, uten å tilpasse seg når det blir forvirring. Utrolig mye dårlig designet luftrom som ikke tar hensyn til instrumentinnflyginger (Har fått RA på ILS på grunn av Piper Cub som krysset foran). Hva slags kunnskap har folk om forskjeller på TERPS og PANS- OPS? Denne går begge veier.
Når det er sagt; man krysser man ikke inn på en aktiv bane men mindre alle i cockpit er 100% på at man har fått riktig klarering.
|
Dårlig designet luftrom? Vet ikke helt hvordan det kan gjøres forskjellig. Rundt
NYC er det trafikk i
LGA som avgjør hvilke rullebaner som brukes i
JFK.
Det er ikke bare et par flyplasser her, pluss enormt med helikopter, sjøfly og GA trafikk.
JFK.
LGA.
EWR.
TEB. Innenfor ca 20 NM. Litt utenfor er
HPN,
FRG,
MMU som alle har mye trafikk og er vel innenfor 40NM. Har ikke nevnt
SWF og
BDL som Norwegian kalte
NYC.
PVD og Boston nord,
PHL og
DCA/
IAD nært.