Hadde dette vært politikk, tror jeg dette kommer under kategorien «valgflesk». Det ble tidlig i 2024 klart at de satset på å tjene penger fremfor å vokse. Det passet også greit at leasingselskapet ønsket -8 tilbake. Indigo ville ha 6 maskiner på ACMI. Dette ble sett på som en sikker inntektskilde som ville gi pluss i regnskapet. Utover sommeren og høsten 2024 steg både kabinfaktor og inntekter fra egen produksjon til høyder de aldri hadde sett før. 2 maskiner til Indigo i mars, ble redusert til en. Det snakkes nå om 4 maskiner i september, og ikke seks. Hva resultatet blir får vi vente å se.
Samtlige ruter inn og ut fra
JFK går med godt belegg og blir beholdt. Tillegget i år på sommeren blir
LAX til
FCO og
ATH. Det snakkes om flere ruter ut av
JFK, jeg tror ikke
RIX står øverst på ønskelista.
Nå har de innsett at de mangler fly, men det er langt mellom hver -9 ute på markedet.